W 2022 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem poprzedniego roku zmniejszył się o 10,89 proc. i wyniósł 8,67 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi był Polsat, którego udział zmniejszył się o 10,87 proc. do 7,30 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/2022-rok-zaden-program-w-telewizji-nie-przekroczyl-5-mln-widzow,7169723494999681a ##
Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w badanym okresie wyniósł 7,02 proc. (w dół o 10,57 proc.).
Czwarty był TVN (stacja miała 6,90 proc. udziału; w dół o 6,38 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ilu-widzow-ogladalo-sylwester-marzen-tvp-z-wyzsza-ogladalnosc-od-imprezy-polsatu,7169723527452801a ##

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 33,14 proc. w 2021 roku do 29,89 proc. w 2022 roku.
TVP Info, TVN24 i Polsat News do góry
Wyraźne wzrosty oglądalności zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (5,63 proc.; do góry o 13,97 proc.; 5. lokata w rankingu), TVP Info (5,14 proc.; + 29,47 proc.; 6. pozycja) i Polsat News (1,97 proc.; + 11,93 proc.; awans z 11. na 10. miejsce).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/hity-telewizyjne-historycznie-zasieg-skoki-adam-malysz-pilka-nozna-ranking-top-50,7169724625577601a ##
W top 10 znalazły się jeszcze takie kanały jak: TVN7 (3,07 proc.; - 14,72 proc.; 7. pozycja), TV Puls (2,90 proc.; - 19,22 proc.; 6. lokata) i TV4 (2,82 proc.; - 12,69 proc.; 9. miejsce).

TVN liderem na czele w 16-49
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w badanym okresie wyniósł 8,77 proc., po spadku o 7,97 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-mundial-2022-hity-jak-ogladac-tvp-4k-tvp-sport,7169728415786625a ##
Drugi był Polsat. Jego wynik w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia ub.r. zmniejszył się o 11,74 proc. do 7,89 proc.
Podium uzupełnia TVP1 (- 5,69 proc. do 5,64 proc.). Czwarta była TVP2 (- 8,55 proc. do 5,35 proc.). Czołową piątkę uzupełnia Siódemka (3,92 proc.; spadek o 15,33 proc.).

TVN wyprzedził Polsat w 16-59
Wśród widzów w grupie 16-59 w 2022 roku nowym liderem był TVN (- 6,46 proc. do 7,97 proc.), który wyprzedził Polsat (- 12,77 proc. do 7,79 proc.).
Piłkarskie mecze Polaków „Sylwester marzeń”, „Kevin sam w domu” i „M jak miłość” hitami w 2022 roku (top 50)

W 2022 roku najwięcej widzów zgromadził mecz MŚ w piłce nożnej Polska-Argentyna, który w Jedynce 30 listopada oglądało 8,48 mln widzów, co przełożyło się na 52,93 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Zakończony przegraną naszej drużyny (wynikiem 2 do 0) pojedynek był relacjonowany również w TVP Sport (1,42 mln widzów) oraz TVP 4K (666 tys.).
Drugie miejsce zajęła relacja z barażowego meczu o awans do MŚ w piłce nożnej Polska-Szwecja, który odbył się 29 marca (zakończył się zwycięstwem naszej drużyny 2 do 0, dzięki czemu Polacy wywalczyli awans do MŚ). Transmisję w TVP1 obejrzało średnio 4,55 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,56 proc. Spotkanie było transmitowane także w TVP Sport i Polsat Sport Premium 1.

Trzecią lokatę zajął trwający niemal 5 godzin „Sylwester Marzeń”. Muzyczne widowisko 31 grudnia śledziło 3,93 mln widzów TVP2, co przełożyło się na 29,94 proc. udziału.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/2022-rok-zaden-program-w-telewizji-nie-przekroczyl-5-mln-widzow,7169723494999681a ##
Tuż za podium uplasował się finałowy mecz MŚ w siatkówce pomiędzy Polską a Włochami, który w TVP1 w niedzielę, 11 września oglądało 3,89 mln widzów, co przełożyło się na 28,38 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Był to finał MŚ w siatkówce, w którym reprezentacja Polski przegrała wynikiem 1 do 3.
W czołowej piątce uplasował się jeszcze kultowy film „Kevin sam w domu”. Produkcja w Polsacie w wigilię miała średnio 3,77 mln osób. Dało to stacji 31,09 proc. udziału.
„M jak miłość” tuż za top 5
Szósty był serial „M jak miłość” z 11 stycznia. Tego dnia premierowy odcinek śledziło średnio 3,76 mln widzów (27,17 proc. udziału).

W top 10 znalazły się jeszcze następujące audycje: mecz Ligi Narodów Polska-Belgia (3,46 mln widzów w TVP1; emisja 14 czerwca), finał Eurowizji 2022 (3,41 mln w TVP1; 14 maja), „Rolnik szuka żony” (3,34 mln w TVP1; 27 listopada) i „Fakty” (3,26 mln w TVN; emisja 23 stycznia).
Hitami audycje TVP1
Wśród 50 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 26 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Dwanaście lokat należało do programów TVP2, siedem - do Polsatu, a pięć - do TVN.

„Kevin sam w domu” na podium w grupie 16-49
W grupie 16-49 pierwsze miejsce także zajął mecz Polska-Argentyna na mundialu w Katarze (3,54 mln widzów w TVP1; 59,01 proc. udziału).
Drugi także był barażowy mecz Polska-Szwecja o awans do MŚ w piłce nożnej (1,82 mln oglądających w TVP1; SHR% na poziomie 36,20 proc.). Podium w tym ujęciu uzupełnia film „Kevin sam w domu” (1,71 mln widzów w TVP1; 37,48 proc. udziału).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
*Analiza obejmuje ranking bez duplikacji, uwzględniono w niej także audycje sportowe. Oznacza to, że w zestawieniu znalazła się tylko najchętniej oglądana emisja danej pozycji. Niektóre powtórzenia audycji w rankingu wynikają z różnych nazw audycji przez nadawcę (np. w przypadku Telewizji Polskiej i programu „The Voice Senior”).
ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL












